Vem fan sätter på korken? (H)

För ett tag sen var jag bjuden på bröllop. Till bordet fick jag en mycket trevlig man och mittemot mig satt en annan trevlig om än annorlunda man. Det visade sig snabbt att mannen mittemot hade bestämt sig för att det var han som skulle prata det bröllopet och vi andra skulle lyssna. Detta är okej med mig om man har något att säga....
Jag  har svårt för personer som vill visa på att de har pengar och den här killen var just en sån. Han började berätta om alla resor han gjort och alla länder han besökt intressant naturligtvis men snälla.
Mannen var helt insnöad på champange och hur underbart gott det var att man absolut aldrig kunde dricka för lite av denna nobla dryck. Han berättade att han och hans vackara hustru brukade njuta av vars ETT glas champange på fredagskvällen sen SATTE DE PÅ KORKEN.... Ja då varar flaskan mycket längre och man kan njuta av den på lördagen med. VA!!! Smakar avslagen champange gott. Eller är det jag som har missat något..
Visst det är bra med skruvkork på fredagsvinet för då kan man spara tills på lördagen men om man nu ska dricka champange nog dricker man upp allt!

Kärlek till er..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0